6 Mayıs 2012 Pazar

İpek şal Çeşitleri

İpek şal Modası

 SATIN ALMAK İÇİN TIKLAYIN

 

ipek şal

gecelik
yarım kapalı mayo
tam kapalı mayo
pantolon etek

malzemeler :ışıltılı iplik,ufak dantel halkaları,bir nolu tığ

İmal edilişi :

Üstte görünen balıksırtı kesimi imal ediyorsanız.Talep ettiğiniz büyüklüğe bakarak yapabilirsiniz.

Sonradan uçtan az birşey bağ için ayırıp 10 zincir çekip halkamıza sabitliyoruz.Ve yaprakları 5 e tamamladıktan daha sonra gene on dizi çekip düğümlüyoruz.böyle böyle sürdürüyor.Üstte bakınca daha iyi anlıyacaksınız.

alıntıdır....

Papatya eşarp yapılışı ve tasviri

FAYDALANILAN İP: NAKO BEBE

TIĞ:bir no

evvel merkez sarıkarı imal ediliyor.Ben daha fazla önce harekete geçip orta kısmınlarını yapmışım .

Merkez sarılarının yapımı :

yedi sekiz dizi çekip halkamızı uyguluyoruz.ve içerisine onaltı tane trabzan dolduruyoruz.1 şal 98 papatyadan tekevvün ediyor.Demek ki 98 tane bunun gibi sarı merkez hazır etmelisiniz.Fotoğraflara kliklediğinizde imagesler genişliyor.Rahatlıkla örneğe devam edebilirsiniz.

sarıları yaptıktan sonra her trabzana 20 zincir çekerek beyaz zincirlerimizi meydana getirmeliyiz.

orta yeşiller için:beş zincir çekip odak yapılır.ten zincir ile 4 tane yuva meydana getirilir.

eklemeler resimlerde görülüyor.

fazla kolay ve hazlı bir örnek.

alıntıdır....

İfa edilişini söylemeye çaba harcayayım ipim nako angora 3 no tığ

bir.sıra : girişte 1 dizi çekip içerisini 4 kere doldurup badem yapıyorum sonra altı dizi çektim yeniden 4 dolgu yapıp badem yaptım... onaltı badem olacak biçimde en son bademi yapımını tamamladıktan

iki.sıra: sonra ipliği uzatarak(örümcek yapımındaki gibi)bir uzun ilmik çektim onu kitledim

çektiğim 6 zincirin arasından sözde ilmik çeker gibi 6 uzun ilmek çıkardım boşa ayırdım yani zincirlerden altı ilmik çekip bıraktım

3.sıra: uzatılan ilmekleri bademler orta kısımda kalacak biçimde(bademin sol kısımdaki uzatılan ilmiklerden üç sağ tarafındaki genişletilen ilmiklerden 3) 3 bi taraftan üç bi kısımdan sık iğne gibi kapıyorum(( genişletilen ilmikler üçgen gibi oluyor badem alt mesafede kalıyor) araya 6 dizi çekiyorum

dört.sıra: gene zincirlerin içerisinden 6 uzun ilmek çekiyorsunuz 6 ilmeği çektiğinizde alt kısımda bir daha gene batıp ilmeği kısa çekip oraya sabitliyor zincir çekiyorsunuz zincirin içine badem ifa edip zincirin öbür ucuna sabitleştiriyorsunuz sonra yine altı uzun ilmek çekiyorsunuz bu sırada böyle

5.sıra: uzatılan ilmikleri bademler ortada duracak tarzda üç bi kısımdan 3 bitaraftan sık iğne gibi kapatıyorum araya 6 zincir çekiyorum

sonrasında 4 ve 5 sıra devamlı yenileniyor

Çiçekli Şal Modeli

Gereçler:

üçyüzyetmiş gram krem iplik

sıfır numara tığ

Dokunuşu:

Motifin açıklaması

bir. sıra:on zincir çekilip merkez için yuvarlak gerçekleştirilir.

iki. sıra: Çemberin içerisine on tane mil başılı dolgu yapılır.

üç. sıra: olguların üst tarafına ve arasına 33 tane dolgu gerçekleştirilir.

4. sıra:4 dolgu yapılır ve araya zincir çekilerek kenardaki dolguya batılır ve 8 tane yaprak gerçekleştirilir.

beş. sıra:Yaprakların yüzüne 4 dolgu 5 zincir yapılır ve alttaki zincirin orta tarafına batılır Yine 5 zincir çekilip dört dolgu yapılır ve bu andada sekiz yaprak meydana gelir.

6. sıra:5 er adet zincir çekilerek yaprakların yüzüne ve zincirlerin arasına batılarak sıra sıra bitirilir.

7. sıra alt taraftaki zincirin üzerine üç dolgu 3 zincir 3 dolgu yapılır 2 dizi (zincir) çekilir alt taraftaki dizinin (zincirin) ortasına sokulup (batırılıp) dolgu yapılır. Tekrar 2 dizi (zincir) çekilip 3 dolgu 3 zincir 3 dolgu gerçekleştirilir (yapılır). Bu düzen bunun gibi sürer ve motif biter.

Bağlantı motifleri:

on zincir çekilip üzerine sekiz tane dolgu yapılır ve 1 direkten öbürüne sahiden motifler birbirine bağlanır.

Ön ve arka için hepi hepi 30 motif gerçekleştirilir (yapılır). Boyun uzun dolgularla toplanır. Etek kısımlarına püskül gerçekleştirilir (yapılır).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder