6 Mayıs 2012 Pazar

İpek şal Bağlama Modelleri

İpek şal Shop

 SATIN ALMAK İÇİN TIKLAYIN

 

ipek şal

gecelik
yarım kapalı mayo
tam kapalı mayo
pantolon etek

malzemeler :parıltılı ip,ufak dantel halkaları,1 nolu tığ

İmal edilişi :

Üst tarafta görünen balıksırtı bölümü imal ediyorsanız.Talep ettiğiniz büyüklüğe nazaran yapabilirsiniz.

Sonradan uçtan biraz bağa göre bırakıp on zincir çekip çemberimize sabitliyoruz.Daha Sonra yaprakları beş e bütünledikten sonra yeniden 10 zincir çekip düğümlüyoruz.böyle böyle devam ediyor.Üstte bakınca daha iyi anlıyacaksınız.

alıntıdır....

Papatya eşarp imal edilişi ve tasviri

KULLANILAN İP: NAKO BEBE

TIĞ:1 no

evvel merkez sarıkarı yapılıyor.Ben daha fazla evvel başlayıp orta taraflarını yapmışım .

Odak sarılarının :

7-8 zincir çekip çemberimizi yapıyoruz.ve içine 16 tane trabzan dolduruyoruz.bir eşarp doksansekiz papatyadan tekevvün ediyor.Dolayısıyla 98 tane bunun gibi sarı orta hazır etmelisiniz.Resimlere tıkladığınızda imagesler büyüyor.Gönül rahatlığıyla numuneye devam edebilirsiniz.

sarıları imal ettikten daha sonra her trabzana 20 zincir çekerek beyaz zincirlerimizi oluşturmalıyız.

odak yeşiller için:beş zincir çekip orta yapılır.ten zincir ile 4 tane yuva oluşturulur.

eklemeler images dosyalarında görülüyor.

fazl olağan ve hazlı bir numune.

alıntıdır....

İfa edilişini bildirmeye çalışayım ipim nako angora üç numara tığ

bir.sıra : mukaddimede bir zincir çekip içini dört kere doldurup badem yapıyorum sonra altı zincir çektim gene dört dolgu ifa edip badem oluşturdum... onaltı badem olacak tarzda en son bademi imal ettikten

2.sıra: sonradan ipi uzatarak(örümcek imal edilmesindeki gibi)bir uzun ilmik çektim onuda kitledim

çektiğim 6 zincirin içinden sanki ilmik çekiyormuş gibi 6 uzun ilmik çıkardım boşa ayırdım yani zincirlerden altı ilmik çekip bıraktım

3.sıra: genişletilen ilmekleri bademler orta bölümde duracak şekilde(bademin sol tarafındaki genişletilen ilmeklerden 3 sağ kısımdaki genişletilen ilmiklerden üç) üç bi kısımdan üç bi taraftan sık iğne gibi kapatıyorum(( uzatılan ilmikler üçgen gibi oluyor badem alt mesafede kalıyor) araya altı dizi çekiyorum

dört.sıra: gene zincirlerin içinden altı uzun ilmik çekiyorsunuz altı ilmeği çektiğinizde alt tarafta bir daha gene batıp ilmeği kısa çekip oraya sabitliyor zincir çekiyorsunuz zincirin içine badem yapıp zincirin öbür ucuna sabitliyorsunuz sonra tekrar 6 uzun ilmek çekiyorsunuz bu sırada böyle

beş.sıra: uzatılan ilmikleri bademler ortada duracak şekilde üç bi kısımdan üç bitaraftan sık iğne gibi kapıyorum araya altı zincir çekiyorum

sonrasında dört ve beş sıra devamlı yineleniyor

Çiçekli eşarp Modeli

Malzemeler:

370 gr krem iplik

sıfır numara tığ

Dokunuşu:

Motifin izahı

bir. sıra:10 dizi çekilip odak için çember gerçekleştirilir.

iki. sıra: Çemberin içerisine on tane mil başılı dolgu yapılır.

3. sıra: olguların üstüne ve arasına otuzüç adet dolgu gerçekleştirilir.

4. sıra:4 dolgu yapılır ve araya zincir çekilerek kıyıdaki dolguya batılır ve sekiz adet yaprak yapılır.

beş. sıra:Yaprakların üstüne 4 dolgu 5 zincir yapılır ve alt taraftaki zincirin orta tarafına batılır Yine beş zincir çekilip dört dolgu gerçekleştirilir ve bu esnadada 8 yaprak ortaya çıkar.

altı. sıra:beş er adet dizi çekilerek yaprakların üst tarafına ve zincirlerin arasına batılarak sıra sıra tamamlanır.

yedi. sıra alt taraftaki zincirin üst tarafına 3 dolgu 3 zincir 3 dolgu yapılır 2 dizi (zincir) çekilir alt taraftaki dizinin (zincirin) orta tarafına sokulup (batırılıp) dolgu yapılır. Yine 2 zincir çekilip üç dolgu üç dizi (zincir) 3 dolgu yapılır. Bu düzen bunun gibi devam eder ve motif biter.

Bağlantı motifleri:

on dizi (zincir) çekilip üstüne 8 tane dolgu yapılır ve bir direkten diğerine sahiden motifler birbirlerine bağlanır.

Ön ve arka için yekunen otuz motif gerçekleştirilir (yapılır). Boyun uzun dolgularla toplanır. Etek kısımlarına püskül gerçekleştirilir (yapılır).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder