6 Mayıs 2012 Pazar

İpek şal Bağlama Modelleri

İpek şal Modası

 SATIN ALMAK İÇİN TIKLAYIN

 

ipek şal

gecelik
yarım kapalı mayo
tam kapalı mayo
pantolon etek

malzemeler :parıltılı ip,ufak oya halkaları,bir nolu tığ

İmal edilişi :

Üst tarafta gözüken balıksırtı kesimi imal ediyorsanız.Dilediğiniz genişliğe göre yapabilirsiniz.

Sonra uçtan az birşey bağ için ayırıp on dizi çekip çemberimize sabitliyoruz.Ve yaprakları 5 e tamamladıktan sonra gene 10 zincir çekip bağlıyoruz.böyle böyle devam ediyor.Yukarıda bakınca daha iyi farkedeceksiniz.

alıntıdır....

Papatya eşarp yapılışı ve tasviri

FAYDALANILAN İP: NAKO BEBE

TIĞ:bir no

evvel orta sarıkarı imal ediliyor.Ben daha çok önce harekete geçip orta taraflarını yapmışım .

Merkez sarılarının yapımı :

7-8 zincir çekip halkamızı yapıyoruz.ve içine onaltı adet trabzan dolduruyoruz.1 eşarp doksansekiz papatyadan oluşuyor.Demek ki doksansekiz adet böyle sarı odak sağlamalısınız.İmageslere tıkladığınızda resimler büyüyor.Gönül rahatlığıyla örneğe devam edebilirsiniz.

sarıları yapımını tamamladıktan daha sonra her trabzana yirmi zincir çekerek beyaz zincirlerimizi oluşturmalıyız.

orta yeşiller için:5 zincir çekip orta yapılır.ten zincir ile 4 tane yuva oluşturulur.

eklemeler resimlerde görülüyor.

çok kolay ve zevkli 1 numune.

alıntıdır....

İfa edilişini söylemeye çaba harcayayım ipliğim nako angora 3 no tığ

1.sıra : mukaddimede bir zincir çekip içini 4 kere doldurup badem yapıyorum sonradan 6 zincir çektim yine 4 dolgu gerçekleştirip badem yaptım... onaltı badem oluşacak biçimde en son bademi imal ettikten

2.sıra: sonra ipi uzatarak(örümcek yapımındaki gibi)bir uzun ilmek çektim onu kitledim

çektiğim 6 dizinin arasından sanki ilmik çekiyormuş gibi 6 uzun ilmik çıkardım boşta bıraktım yani zincirlerden 6 ilmik çekip bıraktım

üç.sıra: genişletilen ilmikler bademler orta bölümde duracak tarzda(bademin sol kısımdaki genişletilen ilmeklerden 3 sağ kısmındaki uzatılan ilmiklerden 3) 3 bi kısımdan üç bi taraftan sık iğne gibi kapıyorum(( uzatılan ilmekler üçgen gibi oluyor badem alt mesafede kalıyor) araya 6 zincir çekiyorum

4.sıra: tekrar zincirlerin içerisinden altı uzun ilmek çekiyorsunuz altı ilmeği çektiğinizde alt kısımda yeniden gene batıp ilmeği kısa çekip oraya sabitliyor zincir çekiyorsunuz zincirin içerisine badem gerçekleştirip zincirin öbür ucuna sabitleştiriyorsunuz sonra gene altı uzun ilmik çekiyorsunuz bu sırada böyle

beş.sıra: genişletilen ilmikleri bademler ortada duracak şekilde 3 bi kısımdan üç bikısımdan sık broş gibi kapatıyorum araya 6 zincir çekiyorum

sonrasında 4 ve 5 sıra devamlı tekrarlanıyor

Çiçekli Şal Modeli

Malzemeler:

370 gr krem iplik

sıfır numara tığ

Dokunuşu:

Motifin izahı

bir. sıra:10 zincir çekilip orta için yuvarlak gerçekleştirilir.

2. sıra: Yuvarlağın içine on tane mil başılı dolgu gerçekleştirilir.

3. sıra: olguların üst tarafına ve arasına otuzüç tane dolgu yapılır.

dört. sıra:dört dolgu gerçekleştirilir ve araya zincir çekilerek kenardaki dolguya batılır ve sekiz adet yaprak gerçekleştirilir.

5. sıra:Yaprakların üstüne 4 dolgu beş zincir gerçekleştirilir ve alttaki zincirin ortasına batılır Yine beş zincir çekilip 4 dolgu gerçekleştirilir ve bu andada 8 yaprak oluşur.

6. sıra:beş er adet zincir çekilerek yaprakların üstüne ve zincirlerin arasına batılarak sıra sıra bitirilir.

yedi. sıra alttaki zincirin yüzüne 3 dolgu üç zincir üç dolgu yapılır iki zincir çekilir alttaki zincirin orta tarafına sokulup (batırılıp) dolgu gerçekleştirilir (yapılır). Tekrar iki zincir çekilip üç dolgu 3 zincir 3 dolgu yapılır. Bu düzen bunun gibi devam eder ve motif son bulur.

Bağlantı motifleri:

on dizi (zincir) çekilip üstüne 8 adet dolgu yapılır ve 1 direkten ötekine hakikaten motifler birbirlerine düğümlenir (bağlanır).

Ön ve art için toplam otuz motif gerçekleştirilir (yapılır). Boğaz uzun dolgularla toplanır. Etek uçlarına püskül gerçekleştirilir (yapılır).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder